Pengambilan Vitamin Dalam rawatan penyakit psoriasis

Respons: 6 comments


Psoriasis kulit kepala adalah penyakit kulit kronik yang berlaku apabila sel-sel anda dengan cepat membiak dan mengumpul pada permukaan kulit kepala anda.
Psoriasis cenderung untuk berubah-ubah antara tempoh aktiviti. Gejala termasuk gatal, kulit tompok merah atau plak dengan sisik perak-putih; kelemumur seperti serpih; kering, kulit kepala berkerak; sakit kepala dan, dalam kes-kes yang teruk, artritis psoriasis yang berkaitan. Tekanan, jangkitan, toksin, cuaca sejuk, ubat-ubatan dan penggunaan alkohol yang berlebihan boleh menyumbang kepada wabak psoriasis. Bersama-sama dengan pelbagai vitamin yang diknalpasti boleh mengurangkan gejala-gejala yang dikaitkan dengan psoriasis kulit kepala dan menghalang kejadian masa depan. 

Vitamin A
Vitamin A meningkatkan fungsi sistem imun dan melindungi kulit kepala anda daripada kerosakan yang kekal, mengikut Christopher Hobbs, Ph.D., pengarang "Vitamin untuk patung." Dr Hobbs, acupuncturist berlesen, menambah bahawa vitamin A memperbaiki keadaan kulit dan kulit kepala anda, mengurangkan risiko wabak psoriasis, membantu menyembuhkan kudis kulit kepala, mengurangkan keradangan kulit kepala dan menghapuskan kulit kepala kemerahan, kekeringan, kegatalan dan kesakitan. Makanan yang kaya dengan vitamin A termasuk keledek, lobak merah, hati, Collard hijau, bayam, salad, tembikai, aprikot kering dan skuasy Butternut 


Vitamin B-6
Vitamin B-6, juga dikenali sebagai pyridoxine, membantu dalam pembiakan sel, melindungi kulit kepala anda dari kerosakan tak berbalik dan mengurangkan kekerapan dan intensiti psoriasis kulit kepala, menurut Pauling Bruning, MPH dan Shari Lieberman, Ph.D., pengarang "Vitamin Tanah dan Buku Mineral: Panduan Muktamad untuk Merekabentuk Program Tambahan Peribadi Anda" Dr Bruning dan Dr Lieberman menambah bahawa vitamin B-6 menghalang pembentukan berlebihan sel-sel pada kulit kepala anda, mengurangkan risiko berkaitan artritis psoriasis, mengurangkan kerengsaan kulit kepala dan keradangan dan melegakan gatal, tidak stabil, plak merah pada kulit kepala anda. Makanan yang kaya dengan vitamin B-6 termasuk hati, ayam, kentang, kacang dan lada merah. 


Vitamin C
Vitamin C merupakan antioksidan yang menguatkan sistem imun anda dan melindungi badan anda daripada jangkitan, virus, toksin dan penyakit yang boleh mencetuskan psoriasis kulit kepala, menurut John Pagano, DC, pengarang "Healing Psoriasis: Alternatif Asli." Dr Pagano menambah bahawa vitamin C membantu dalam pengeluaran kolagen, menyokong kesihatan kulit dan kulit kepala, menguatkan saluran darah di kulit kepala anda, mempercepatkan proses penyembuhan, menghidrat kulit anda, melegakan pendarahan kepala, gatal-gatal, sakit dan kelemumur seperti bersisik dan merendahkan anda risiko psoriasis berkaitan sakit sendi dan keradangan. Makanan yang kaya dengan vitamin C termasuk grapefruits, oren, mangga, cranberry, tomato, Swiss Chard, lada dan kembang kol. 

Vitamin E
Vitamin E merupakan antioksidan yang meningkatkan fungsi sistem imun dan melindungi badan anda daripada merosakkan radikal bebas yang boleh memburukkan lagi psoriasis kulit kepala, menurut Steve Blake, Sc.D., pengarang "Vitamin dan Mineral Demystified." Dr Blake menambah bahawa vitamin E membantu untuk menjaga kulit kepala anda sihat, menguatkan saluran darah di kulit kepala anda, mengurangkan keradangan kulit kepala, memperbaiki peredaran kulit kepala, memudahkan sakit kepala dan ketidakselesaan, menyembuhkan kudis kulit kepala, menghapuskan bersisik kulit, mencegah wabak masa depan psoriasis dan mengurangkan risiko anda berkaitan artritis psoriasis. Makanan yang kaya dengan vitamin E termasuk biji bunga matahari, minyak germa gandum, bayam, minyak jagung, hazelnuts dan tomato. 


Biotin
Biotin, juga dikenali sebagai vitamin H, mengurangkan psoriasis berkaitan parut dan kehilangan rambut, melegakan kulit kepala yang kering, retak, baki tahap hormon anda, membantu dalam pembiakan sel dan menghapuskan penyerpihan kulit kepala, menurut Lee McDowell, Ph.D., pengarang "Vitamin dalam Haiwan dan Pemakanan Manusia." Dr McDowell menambah bahawa pengangkutan oksigen Biotin dan darah ke kulit kepala anda, menghalang pembentukan sel pada kulit kepala, menghapuskan plak gatal, merah pada kulit kepala, anda membantu dalam proses penyembuhan dan mengurangkan risiko anda psoriasis yang berkaitan sakit sendi keradangan, dan kekakuan. Makanan yang kaya dengan Biotin termasuk kekacang, ikan salmon, telur, cendawan, yogurt, kentang manis, lobak merah dan susu.

6 comments:

  1. mana saya nak beli produk2 vitamin ni-frm mohd ali

    ReplyDelete
  2. mana saya nak beli produk2 vitamin ni-frm mohd ali

    ReplyDelete
  3. mana saya nak beli produk2 vitamin ni-frm mohd ali

    ReplyDelete
  4. mana saya nak beli produk2 vitamin ni-frm mohd ali

    ReplyDelete
  5. mana saya nak beli produk2 vitamin ni-frm mohd ali

    ReplyDelete
  6. “I read these posts and wished to share my knowledge using natural herbal medicine and a lifestyle change.

    As an ICU nurse with an amazing 38years old profession, I know what a medical miracle is. For no reason, I have never liked herbal medicines until I witnessed a confirmed HIV positive patient test result reversed to HIV negative after conducting more tests on him which all came back HIV negative.

    Back then many experts who saw the test results gave different suggestions to their best understanding and why it was possible or impossible. But to me, it was nothing more than a medical miracle.

    I scrutinized him and found out he has been cured with herbal medicine which a physician have prepared for him.

    I also suffered from GENITAL HERPES back then which was the primary reason that has made me remain single and my biggest secret that has made me understand life in the best way I should.

    Through this abovementioned person who had been cured of HIV, I contacted this physician who permanently cured me GENITAL HERPES with herbal medicine and also cured a PSORIASIS patient with herbal medicine through me, and in all these tribulations and recovery phases, we conquered.

    The good news is that this physician is available on:
    drutuherbalcure@gmail.com
    +2349072733661

    ReplyDelete

Copyright © A Life with Psoriasis

Sponsored By: GratisDesigned By: Habib Blog